perjantai 7. maaliskuuta 2014

Irpa: Kas kummaa, aurinko unettaa

"Aurinko paistaa ja vettä ei sada, taitaa tulla kesä..." Vai miten se laulu nyt meneekään. ;) Mutta terve vain kaikille! Minä olen se tallin paras ratsu ja vaatimattomin persoona. Jokos arvaatte nimeni? Olen Irpa! 

Arvatkaa mitä! Tuo auringonpaiste tekee meidät hepat omituisiksi. Ensinnäkin laulattaa ja naurattaa kumman paljon. Tosin se koskee onneksi vain minua. Toiseksi me hevoset olemme aitauksessa todella laiskoina. Meistä melkeinpä jokainen löhöilee ja nauttii auringosta. Minä olen varsin huvittavan näköinen tällä hetkellä. Makaan tässä heinäpaalin vieressä silmät puoli kiinni hohotellen, virnistellen ja lauleskellen tuota ylhäällä mainittua laulua.

Minä!
Nyt pidätte minua varmaan vähintään outona. Täytyy puolustella itseäni sillä, että kyllä muutkin vain makoilevat, Pakko myöntää, että minä olen silti heistä tällä hetkellä erikoisin tapaus. Eivät he sentään virnuile ja laula, kuten minä...

Selja on käpertynyt heinäpaalia vasten. Hänellä on päivänokoset meneillään. Näyttääpäs hän kyllä lutuiselta ja pieneltä. Tulee tunne, että pitäisikö tuolle pienokaiselle käydä viemässä nalle kainaloon ja tutti suuhun. Niin minä tein lapselleni Irmelille hänen ollessaan vauva. Vaikka oikeastihan tuo Selja on jo 10-vuotias iso tyttö. 

Selja ♥
Gjaffarkin makoilee, mutta on kuitenkin hereillä. Hän puhuu Stjarnin kanssa varmaankin politiikasta. Sen verran vakavalta ja järkevän oloiselta hän näyttää. Mutta muistakaa, että ulkonäkö voi pettää! :D Ei Gjaffar aina niin vakava ja järkevä ole. 

Gjaffar ♥
Fjödur taas on unenpöpperössä. Hän on todella kova tyttö kuorsaamaan! En ole ikinä tavannut noin kovaäänistä kuorsaajaa kuin Fjödur on. Hän myös nautiskelee kovasti vapaapäivästään, kuten kuvasta huomaa. 

Fjödur ♥
Palaan vielä tuohon kuorsaamisasiaan. Minua nyt kyllä ottaa päähän. Olin juuri saanut unen päästä kiinni, ja näin unta lentävästä porkkanasta. Sitten heräsin Fjödurin kuorsaukseen juuri silloin, kun porkkana oli lentämässä suuhuni. Kiukkuisena yritin herättää Fjöduria, että hän pyytäisi minulta edes anteeksi, mutta ei. Hän vain nukkui sikeästi. 

No, makoilen silti, vaikka en nukkusikaan. :)
Toukka on tuolla meitä muita vähän kauempana. Hänkin makoilee, kuten melkeinpä jokainen. Katse hänellä on suuntautunut Keilaan, jolle laitetaan juuri riimua päähän. Tänään on siis vaellus.

Toukka ♥
Tuo Keila on kyllä jännä tapaus. Jopa laiskottelupäivänäkin hän on reippaana. Tuolla sisällä se hirnuu meille ja voivottelee, miten hänellä on noin laiskoja kavereita, etteivät tee muuta kuin nukkuvat. 

Keila ♥
Sillä välin Jöra harmittelee täällä aitauksessa, miksi tuon Keilan pitää hirnua niin kovaa, ettei saa nukuttua. Ymmärrän Jöraa täysin. Olemme molemmat jo vanhempia rouvia, joiden pitäisi ansaita nukkua rauhassa. Niin, etteivät toiset hevoset herättäisi meitä omalla kuorsauksellaan tai hirnumisellaan.

Jöra ♥
Kaiken huippu on vielä se, että vaellus on alkamassa, ja oppaamme vain nukkuu kanssamme heinäkasassa. Onneksi Trana on niin viisas ja tunnollinen tyttö, että menee herättelemään opasta varovaisesti. Tranalla huolestuttaa, jos asiakkaat tulevat, eikä kukaan ihminen ole ottamassa heitä vastaan. ;)

"Herääätyyys!" Trana huutaa. :D
Kuten tämäkin postaus todistaa, kevään tulo tekee niin hevoset kuin ihmisetkin hulluiksi. Joskus villeiksi ja joskus unisiksi, kuten tänään. Hyvää laiskottelupäivää vain sinnekin! :)

♥: Irpa

3 kommenttia:

  1. ihania hevosia ja ihmisiä ! ketkä lapin saagasta tulee powerparkkiin ! :)?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! ♥ Ei olla päätetty vielä Power Parkkiin lähtevistä hevosista. Ainakaan minä en ole tietoinen asiasta. :)

      Poista
  2. ihana postaus. terkut hepaile ja opaita

    VastaaPoista

Kommentoithan, sillä jokainen positiivinen kommentti piristää päivää! ♥ Myös postaustoiveita saa antaa sekä kysymyksiä lähettää. :)