keskiviikko 22. lokakuuta 2014

Ida: Luminen satumetsä ja maailman kaunein hevonen!

Heissan!

Tänään minä, Ida, päätin tulla jakamaan teidän kanssanne kuvia viikonlopun reissulta. Kerron teille myös äidistäni. Pääsimme tosiaan viime viikonloppuna Hriflan, Jöran ja Irmelin kanssa vaellukselle. Pysähdyimme laukkamäen yläpuolelle ihastelemaan maisemia ja syömään eväitä. Tästä retkestä erikoisen teki se, että maisemat näyttivät talvisilta. Enää ei tuntunut, että olisi syksy, sillä pakkanenkin oli aika kova. Jes, näitä aikoja ollaankin odotettu!

Evästauolla. Kuvassa minä, Hrifla ja Jöra!
Metsässä oli oikein satumaista. Kaikkialla oli samanväristä - lumen peittämää vihreyttä.

Sunnuntain maisemat!


Nyt näihin aikoihin on metsään alkanut ilmestyä myös meille tuttuja porotokkia. Meille ne eivät todellakaan ole uusi asia, ja osaammekin suhtautua niihin rennosti. Jotkut asiakkaat taas ovat aivan ihmeissään poroista ja haluavatkin kuvata noita eläinkavereitamme.

Jöra

Minä
En minä muuten poroista tykkää, mutta yksi heistä erottuu toisistaan. Tämä erikoinen poro on nimittäin aivan kuin minun kaksoisolentoni. Paitsi, että minä tietenkin olen hevonen, eli oletettavasti hieman kauniimpi. ;) Se poro on valkoinen, kuten minäkin! Eikun, oho, enpäs minä olekaan kovin valkoinen, vaan vähän ruskehtavan likainen...

Minä, Jöra ja Hrifla

Hrifla edessä ja Irmeli takana

"Missä minun kaksoisolentoporoni on?"

Irmeli
Tuollaisia kuvia minulla tällä kertaa teille oli, Siirrytäänpäs toiseen asiaani. Kuten postauksen alussa kerroinkin, ajattelin sanoa teille muutaman sanan äidistäni, Blíða frá Drangshlíð -nimisestä issikasta. 21.6.2003 synnyin minä maailman Blíðan ja isäni Gjaffar Fra Sokkaporan lapseksi. Gjaffar siis asustaa täällä Levillä, samalla tallilla kanssani toisin kuin äitini, joka on syntynyt vuonna 1991. Hän on siis samanikäinen kuin tallillamme asusteleva Jöra. Voin rehellisesti todeta, että Blíða on maailman kaunein hevonen, jonka olen koskaan nähnyt. Johtuneeko se sitten siitä, että hän on äitini, ja näen hänet siksi niin kauniina, mutta silti. Katsokaa nyt, kuinka upea kaunotar hän on!

Kuva: Pauliina Tolonen
Suurin unelmani olisi tavata äitini edes kerran vielä elämässäni. Onko meissä Blíðan kanssa samaa näköä? Ainakin meidän molempien turvissamme on vaaleanpunahtavaa. Näytän myös samanväriseltä kuin äitini aina käydessäni piehtaroimassa hiekassa! Eli aivan samanlaisiahan me olemme. ;)

Minä
Perhekuva: Äiti, tytär ja isä

Onko teidän mielestänne äitini kaunis?
Kumpaan olen tullut enemmän, isääni Gjaffariin vai äitiini Blíðaan?

♥: Ida

8 kommenttia:

  1. onpas ihana luminen maisema teillä ja olet äitisi kanssa saman näköinen =D
    T.Noora

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Täällä on kyllä jo ihan kivasti lunta, ja koko ajan sitä vain satelee enemmän. :) Kiva kuulla, että muistutan äitiäni, sillä hän on niin kaunis! ;)

      ♥: Ida

      Poista
  2. Kyllä piirteet on peritty 80% gjaffalta :D ihana perhe potretti <3 -Lotta

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! ♥ Jep, onhan minussa ja Gjaffarissakin todella paljon samaa näköä. Ainakin se, että olemme aina yhtä likaisia ilman harjausta. ;)

      ♥: Ida

      Poista
  3. Vaikea valita... 50% kumpiakin. Onko vanhemmistasi kummallakaan muuten tuota sinun sinisilmääsi? Kun kuvissa ei näkynyt olevan... Sinussa on siis myös omaa näköä ;). Mutta ihanahan sinun koko perheesi on!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos kommentistasi! Sinulta tulee aina niin kivoja kommentteja! ♥ Olen kanssasi samaa mieltä, että olen perinyt molempia vanhempiani tasapuolisesti. Kumpikaan heistä ei omista tällaisia sinisilmiä, vaan ainoastaan minulla on tämä kaunis väri silmissäni. Minäkin pidän perheestäni, vaikka äitiäni en olekaan pitkään aikaan tavannut. ♥

      ♥: Ida

      Poista
  4. Blidankin toinen silmä on kyllä sininen. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi ei! Nyt minua kyllä nolottaa niin paljon, kun en oman äitini silmien väriäkään muistanut. Onhan siitä tietysti jo pitkä aika, kun viimeksi äitiäni näin, mutta olisi minun nyt tuollainen pitänyt muistaa. Onkohan tämä vakavaa? Pitäisiköhän minun mennä jonnekin tutkimuksiin tuon muistini kanssa? No, kiitos kuitenkin sinulle korjauksesta. ;)

      ♥: Ida

      Poista

Kommentoithan, sillä jokainen positiivinen kommentti piristää päivää! ♥ Myös postaustoiveita saa antaa sekä kysymyksiä lähettää. :)