torstai 30. lokakuuta 2014

Veera: Torstain kuulumiset

Heips!

Täällä on alkanut tulla jo illalla viiden aikoihin pimeää. Tähän aikaan vuodesta olemme aika väsyneitä. Tai ainakin minä olen, ja niin on kyllä Irmelikin - ainakin kuvista päätellen!

"Joko mennään nukkumaan?"
Me Lapissa asustelevat hevoset olemme nimittäin tottuneet valoisaan aikaan ja yöttömiin öihin. Nyt kesällä ja syksystäkin on voinut touhuta illalla vaikka mitä, mutta nyt pimeä on alkanut saapua aikaisemmin. Eilenkin Irmeli sanoi jo kuuden aikaan illalla, että jokos pistettäisiin köllöttelemään.

Irmeli on sellainen neitokainen, että väsyneenä hän tulee myös helposti kärtyisäksi. Siispä jos tämä johtaja komentaa nukkumaan, kannattaa totella!
Minä pääsin eilen käymään pikkulenkillä tuolla pellon suunnassa. Oi, kuinka ihana ilma silloin olikaan! Aurinko paistoi ja valaisi polkuani. Aurinkolasit olisivat kyllä kelvanneet minulle enemmän kuin hyvin. Miksiköhän hevosille ei ole tehty sellaisia, tai ainakaan meidän tallillamme hevoset eivät käytä aurinkolaseja. Eihän se ole reilua, että te ihmiset saatte laittaa aurinkolasit päähänne auringon paistaessa, mutta meidän hevosten täytyy rasittaa itseämme siristelemällä silmiämme. Huh huh, tätä maailman epäoikeutta!!

Minä
Viikonloppuna sää ei oikein suosinut meitä. Räntää satoi kaatamalla. Kaikki meistä hevosista eivät kuitenkaan jostain kumman syytä ole samanlaisia kuin minä. He eivät ole yhtä viisaita ja yhtä isokokoisia aivoja omistavia kuin minä. Kuvitelkaa, kun satoi räntää kaatamalla, melkeinpä kaikki muut hevoset kuin minä olivat ulkona kastumassa ja muuttumassa sateesta rumaksi. Miksi he eivät menneet pihattoon, kuten minä tein?

Voi Irpa, Irpa!
Haluatteko nähdä, miltä Irmeli näyttää nähdessään ihmisten kävelevän rapsuttamaan jotain muuta hevosta kuin häntä itseään? Hän näyttää lievästi sanottuna järkyttyneeltä. Irmelin silmät ja sieraimet pullistuvat suuriksi, ja hän alkaa hengittää raskaasti. Onhan se ihan mahdotonta, jos johtajaa ei rapsuteta, mutta jotain muuta hevosta paijataan.

Irmeli

Päiväsaikaan säät ovat nyt mahtavat lenkkeilyyn. Ilma on vähän kuin keväällä. Aurinko paistaa, eikä ole edes kylmä. Lumi vielä puuttuisi, mutta eiköhän sekin pian tänne ilmesty. ;)


Hrimnirkin haluaa lenkille!
Tänään kun kävimme pienellä iltalenkillä, oli aivan ihanan näköistä, Kuutamo valaisi reittiämme, ja taivas oli upean värinen. Muuten olikin aivan pilkkopimeää. Tuollaisella ilmalla olisi kiva esittää mallia ja poseerata kuvissa,


Katse kohti kuutamoa!



Kiitos kaikille, jotka ovat lähettäneet meille toiveita toivekuvapostauksen suhteen! Niitä saa edelleen laittaa :). 

Minä kesällä



♥: Veera


4 kommenttia:

  1. Kuka tuo vetäjän hevonen on? Siis tuossa maastokuvassa.

    VastaaPoista
  2. okein ihana postaus <3 <3 olsipas oikein mukava päästä ratsastamaan sinne teillä.
    T. Noora

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos paljon Noora! ♥ Minustakin olisi kiva, jos pääsisit meidän selkäämme!

      ♥: Veera

      Poista

Kommentoithan, sillä jokainen positiivinen kommentti piristää päivää! ♥ Myös postaustoiveita saa antaa sekä kysymyksiä lähettää. :)