torstai 18. joulukuuta 2014

Toukka: Joulunajan kuulumisia!

Hei!

Vau, onpas mahtavaa olla taas piitkästä aikaa täällä kirjoittelemassa teille. Kesä ja syksy tulivat ja menivät jo, ja sen ajan minä olin PowerParkissa. Minä, Toukka olen siis kirjoitellut tänne viimeksi keväällä, joten on minun jo aikakin tulla teille kuulumisia kertoilemaan.

Minä
Nyt joulun aikaan ihmisistä on kuoriutunut todellisia enkeleitä. Saamme jopa omenoita tai porkkanoita, jos oikein söpöilemme. Olen huomannut ihmisten heltyvän varsinkin silloin, jos työnnämme pienet ja suloiset turpamme tuosta oviaukosta ulos.

Selja

Baron ja Selja herkkujen toivossa ovella!
Toivon kyllä sydämeni pohjasta, että myös eteläsuomalaisille hevosille ja heidän omistajilleen tulisi valkoinen joulu. On vaikeaa kuvitella, jos jouluna lumi ei peittäisikään vihreää, herkullista nurmea. Onneksi meillä täällä Lapissa on valkoinen joulu tulossa.

Veera 
Hrimnir
Olisittepas nähneet, millaisen idean ihmiset saivat alkuviikosta. Henni ratsasti Irmelillä, ja Lotta tuli sellaisen laudan päällä perässä. Vähänkö meitä muiden heppojen kanssa nauratti, kun Irmeli pääsi vetämään sellaista lastia. :D Irmeli oli tätä mieltä asiasta, sillä hän koki itsensä nöyryytetyksi meidän naurumme takia:

"Noloa, kun nuo nauravat minulle!"
Hmm, mitenköhän selittäisin, jotta tajuaisitte, millaisen hörpäkkeen päällä se Lotta taiteili tulla Irmelin perässä... Se oli sellainen pitkä ja iso lauta, muistutti myös hieman jättikokoista porkkanaa, slurps!





Okei, pakko myöntää, että olin kyllä hieman kateellinen Irmelille, kun hän pääsi tuollaiseen tehtävään. Hänellä olikin ollut kuulema hauskaa.




Arvatkaa mitä! Rossi on kokenut huiman muodonmuutoksen. Hän on muuttunut päivässä poikamaisesta tytöstä tyttömäiseksi tytöksi. Kiitos hänen uuden riimunsa. Saanen esitellä, Ro´s Fra Nevala!




Karu totuus on kuitenkin se, että kun Rossilta riisutaan riimu päältä, näyttää hän taas omalta poikamaiselta itseltään...

Rossi
Tänään saimme otettua muutamia poseerauskuvia toisistamme aitauksessa.

Irpa

Selja kerjäämässä herkkuja!

Keila, heinäpaalin kuningatar! (ainakin silloin, kun Irmeli on reissussa)

Minä, Toukka!

Minä

Hetta :)

Gjaffar se sitten osaa tehdä omituista omituisempiakin ilmeitä...

Ida- prinsessa

Stjarni

Keila
Gjaffar ei tänään ollut poseeraustuulella. Ei sitten yhtään.

"Älkää kuvatko minua ilman lupaani!!!"

Gjaffar käänsi vain päätään pois kiukkuinen ilme naamallaan, jos koitimme kuvata häntä.
Hrimnir leikki tänään kouluratsua. Näiden kuvien kera lopetan tämän postauksen. :)




♥: Toukka

8 kommenttia:

  1. näytä että teidän hepa on todela hauska lumi kans.lumilauta hepa pera näytä hauska, voisi ole kiva joskus kokeille .

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos kommentistasi Anita! :) Meillä on kyllä todentotta ollut hauskaa odotella joulua, kun luntakin on maassa kivasti. Minustakin olisi mielenkiintoista kokeilla, millaista tuon lumilaudan vetäminen perässään olisi!

      ♥: Toukka

      Poista
    2. :) mieti kysyn viela toukka että onko teidän semoinen hassu käyte että kun paase talli edessa piha kun on lunta heti menne makamaan ja pietaroima. taalle etelassa on yhden poni keta harasta semoinen että menne hassu paikat yhtakia makama ja pietaroima? lisaks mitas sen poni paa mahtaa liiku semoinen hetkit?

      Poista
    3. Heh, kyllähän minä olen muutaman kerran kesken reissun alkanut piehtaroida lumihangessa. :D Ymmärrän kyllä hyvin, jos jokin toinen poni siellä etelässä tekee myös samoin. Tuo on nimittäin niin kivaa touhua! En voi vastustaa niitä ihanan houkuttelevia ja sopivan viileitä lumihankia kesken hikoiluttavan reissun. Ja onhan se aivan epäreilua, jos me hevoset emme saisi tehdä niin, kun kerran koiratkin saavat alkaa pyöriä lumihangissa lenkillä. Tosin tänä vuonna en ole vielä kertaa tuota tehnyt, sillä alan pikkuhiljaa ymmärtää, että se ei ole ihmisistä kovin kivaa, vaikka minä siitä pidänkin. ;)

      ♥: Toukka

      Poista
  2. oikein kivan näköistä olisi kiva itsekkin kokeilla. =D
    T. Noora

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jep, minustakin olisi kivaa koittaa, miltä lumilautailijan vetäminen perässään tuntuisi! :)

      ♥: Toukka

      Poista
  3. käykö powerparkin issikat vaelluksilla???
    T. Noora

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo, kyllä meitäkin käytetään vaelluksilla yhtä paljon kuin Lapin Saagan omiakin hevosia. :)

      ♥: Toukka

      Poista

Kommentoithan, sillä jokainen positiivinen kommentti piristää päivää! ♥ Myös postaustoiveita saa antaa sekä kysymyksiä lähettää. :)